انواع بلیط هواپیما در کافه گردش

با واژه‌ها و عبارت‌های مربوط به خرید بلیط هواپیما بیشتر آشنا شویم!

با افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی یکی از مسائلی که ممکن است برای شما پیش بیاید انواع بلیط هواپیما خواهد بود؟ اینکه اصلاً چرا این همه تنوع در انواع مختلف بلیط هواپیما وجود دارد. عبارت‌هایی همچون کلاس‌های پروازی، بلیط اقتصادی یا اکونومی، بلیط بیزنس یا تجاری، بلیط فرست کلاس، بلیط‌های یک‌طرفه و دوطرفه و یا بلیط لحظه آخری و بلیط چارتر، تور دبی ، تور گرجستان ، تور تایلند ، تور استانبول ، تور کیش ، تور مشهد به گوش شما آشنا خواهند بود اگر پیش از این تجربه خرید بلیط هواپیما را داشته‌اید. با کافه گردش همراه باشید تا بیشتر با این دسته‌بندی‌ها و انواع مختلف بلیط هواپیما آشنا شوید.

چرا هواپیما؟

خیلی ساده است. فقط کافی است تصور کنید. در نظر بگیرید که قصد دارید برای فرار از شلوغی تهران و رفع خستگی کار، چند روزی به کیش که در فصل زمستان آب‌وهوای مطبوعی دارد سفر کنید. خب راه‌های مختلفی برای سفر شما وجود دارد. اتوبوس، قطار، ماشین شخصی و یا هواپیما. خب اولین مزیت سفر هوایی در مقایسه با دیگر روش‌ها، این است که کمتر خسته می‌شوید. مسیر طولانی، چه در سفر با اتوبوس، چه قطار و چه ماشین شخصی بسیار خسته‌کننده خواهد بود، طوری که به محض رسیدن مجبور خواهید بود حداقل چند ساعت بخوابید تا انرژی کافی برای گشت‌وگذار و تفریح پیدا کنید. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که فقط برای چند روز از محل کار خود مرخصی گرفته‌اید و یا به هر دلیلی کمبود وقت دارید، برتری هواپیما به وضوح روشن است. سفر حدوداً 20 ساعته با اتوبوس و قطار کجا و سفر چندساعته با هواپیما کجا؟

تازه، با توجه به شرایط‌ ویژه‌ای که برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد، این احتمال هست که بتوانید با هزینه‌ی خیلی کمتری نسبت به اتوبوس و قطار و خودروی شخصی برای این مسیر بلیط هواپیما تهیه کنید!

خرید بلیط هواپیما

شاید شما بپرسید که خب؟ اصلاً بلیط هواپیما را چطور بخریم و به چه نکاتی برای خرید بلیط هواپیما دقت کنیم. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین موضوع تاریخ سفر شماست. پیش از هر چیز تاریخ دقیق رفت‌وبرگشت خود را مشخص کنید. بعد از آن هم با انتخاب درست و آگاهانه‌ی یک هواپیمایی معتبر برای خرید بلیط اقدام کنید. اصلاً نگران نباشید، پیش از این در کافه گردش اطلاعات جامعی در مورد هواپیمایی‌های مختلف برای شما جمع‌آوری و تدوین کرده‌ایم که نکات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. بعد از آن زمان خرید بلیط خواهد بود. دو راه پیش روی شماست، یا به یک آژانس هواپیمایی مراجعه کنید و شخصاً بلیط خود را خریداری کنید، یا اینکه توی اتاق خودتان بنشینید و به کمک رایانه یا گوشی تلفن همراه هوشمند اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما کنید. سیستم خرید آنلاین بلیط هواپیمای داخلی و خارجی کافه گردش با یک جستجوی دقیق و سریع بهترین و مناسب‌ترین پروازهای تاریخ موردنظر شما را پیش روی شما خواهد گذاشت. پس از آن شما می‌توانید با توجه به علاقه خودتان، هواپیمایی موردنظر و مناسب‌ترین ساعت پرواز را انتخاب کنید. بعد از آن چند کلیک ساده شما را به بلیط پروازتان خواهد رساند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بازار گردشگری همیشه در ایام تعطیل داغ‌تر است. این به این معنی است که آخر هفته‌ها و در تعطیلات رسمی متقاضی برای تورهای گردشگری مختلف و همین‌طور بلیط هواپیما بیشتر است، پس مطمئن باشید در این زمان‌ها قیمت‌ها نیز بیشتر خواهند بود. پس بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در اواسط هفته و ایام غیر تعطیل خواهد بود. شاید سفر کردن در این زمان‌ها کمی سخت به نظر برسد، اما نگران نباشید، مرخصی‌ها برای همین روزها هستند، از آن‌ها استفاده کنید. نکته‌ی دیگر هم این است که خرید بلیط هواپیما خیلی قبل‌تر از تاریخ سفرتان، مخصوصاً برای سفرهای خارجی در پایین آوردن هزینه‌ها بسیار به شما کمک خواهد کرد. مثلاً اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، بهتر است از چند ماه قبل برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و بلیط‌های خودتان را بخرید.

در کافه‌گردش بخوانید و حرفه‌ای خرید کنید: ترفندهای خرید بلیط هواپیما؛ چگونه ارزان‌ترین بلیط را بخریم؟

انواع بلیط هواپیما

بلیط‌های هواپیما با توجه به هواپیمایی‌ها یا درخواست مشتری‌ها می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. ما معروف‌ترین آن‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم. با کافه گردش همراه باشید تا با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید.

بلیط یک‌طرفه: بلیط یک‌طرفه هواپیما در واقع همان بلیطی است که شما برای سفر خود می‌خرید، وقتی که برنامه‌ی خاصی برای برگشت ندارید. این بلیط برای تنها از یک مبدأ به یک مقصد صادر می‌شود.

بلیط رفت‌وبرگشت: این بلیط‌ها زمانی صادر می‌شوند که شما از پیش می‌دانید چه زمانی قصد عزیمت به مقصد موردنظر خود را دارید و چه زمانی نیز از آن برخواهید گشت. برای همین کار خودتان را راحت می‌کنید و از هواپیمایی موردنظر می‌خواهید که بلیط رفت‌وبرگشت شما را یکجا برایتان صادر کنند. بلیط‌های رفت‌وبرگشت، می‌توانند دارای مبدأها و مقاصد مختلفی باشند، همچنین می‌توانند چند مقصدی باشند و یا اینکه شامل چندین سفر پشت سر هم شوند. فقط کافی است با توجه به نوع برنامه‌ی سفرتان انتخاب کنید.

بلیط چارتری: آژانس‌ها و شرکت‌های مختلف گردشگری با پیش‌خرید کردن و یا اجاره کردن تمام یا فقط تعدادی از صندلی‌های یک پرواز، از هواپیمایی‌ها، اقدام به فروش آن‌ها با برنامه‌های خاصی می‌کنند. در طی این برنامه‌ها، گاهی ممکن است بتوانیم بلیط‌های فوق‌العاده ارزان بخریم و یا بلیط‌هایی که تا حدودی ارزان هستند. تنوع این بلیط‌ها پایین است و تعهدهای شرکت‌های چارتر کننده نیز محدود است. در این نوع بلیط شما امکان تغییر تاریخ پرواز، یا کنسل کردن آن را بعد از خرید ندارید.

بلیط سیستمی: این بلیط‌ها که توسط شرکت‌های و هواپیمایی‌های اصلی ارائه دهنده بلیط صادر می‌شوند. قیمت ثابتی دارند و تعهداتی از قبلی کنسلی قبل و بعد از پرواز خسارت وارده، بیمه و ... کاملاً به عهده خواهند داشت. تنوع صندلی‌ها نیز در این نوع بلیط‌ها بیشتر است.

بلیط اکونومی: ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع بلیط‌ها هستند. صندلی این نوع بلیط‌ها از نظر ابعاد، راحتی، فضای خالی جلوی پا به خوبی دو نوع دیگر نیست؛ اما خب قیمت بهتر و تعداد بیشتر این صندلی‌ها آن‌ها را محبوب کرده است.

بلیط بیزنس یا تجاری: مطمئناً صندلی‌ها راحت‌تر از نوع اقتصادی هستند و همچنین خدمات پذیرایی بهتری شامل حال خریداران این نوع بلیط می‌شود.

بلیط فرست کلاس یا درجه یک: خب راحت‌ترین حالتی که می‌توانید برای سفر با یک هواپیما تجربه کنید مربوط به این نوع است. صندلی‌هایی که تبدیل به تخت خواب می‌شوند، سرویس خواب بسیار لوکس، امکانات سرگرمی و سرویس‌های غذایی و پذیرایی متنوع و بسیاری امکانات دیگر نصیب خریداران این نوع بلیط خواهد شد که البته بیشتر آن‌ها سرمایه‌داران و شخصیت‌های مهم هنری و سیاسی و ورزشی و ... هستند.

کاملترین راهنمای خرید آنلاین بلیط هواپیما را اینجا بخوانید!

امیدواریم مطلبی که خواندید برای سفرهای بعدی به شما کمک کند. اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه‌ی خریدن بلیط هواپیما دارید حتماً به ما بگویید، چرا که کمک بزرگی به ما خواهد کرد تا خدمات بهتری به شما ارائه دهیم.

راستی، اگر قصد خرید بلیط هواپیما از کافه گردش را دارید، حتماً اینجا کلیک کنید تا راهنمای کامل و دقیق خرید بلیط هواپیما از سایت کافه گردش را ببینید و با مراحل آن آشنا شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.